Naar de Pyreneeën en terug

28 augustus 2018 - Zandvoort, Nederland

Het is volbracht, in totaal 3616 km gefietst in 90 dagen, de stilstand dagen niet meegerekend.

In Boulogne sur Mer hebben Susan en Nienke een ontvangstfeestje compleet met juichen, champagne, bloemenkrans en een bos bloemen georganiseerd, dat was erg leuk. Die laatste dag was best een zware dag met veel klimmen in de middag en ook nog wind tegen. (Zie de video's).

Onderweg nog even gestopt om bramen te plukken. Toen ik in mei bramen struiken zag dacht ik, in augustus stop ik langs de kant van de weg om bramen te eten als ze er zijn, want dan zijn ze lekker rijp, dus ook dat is gelukt, ze waren heerlijk.

In het vorige verhaal ben ik nog vergeten te vertellen dat ik bij Le Havre over de snelweg ben gereden, ik dacht eerst dat ik fout zat, maar het was een fietspad, gewoon op de vluchtstrook op de brug over de Seine, bizar idee om gewoon op de vluchtstrook van de A29 te rijden. Ik heb daar maar een foto van gemaakt.

Bij aankomst in Boulogne kon ik in de verte Engeland zien. Door de krijtrotsen steekt het goed af aan de horizon, maar op de foto is het minder duidelijk.

Op zaterdag is Anna mij uiteindelijk in Boulogne komen halen. We hebben heerlijk gegeten om het einde van deze lange reis te vieren. Na een nachtje in een AirBnB en een zwempartij van Anna in de zwaar verontreinigde zee (bleek achteraf besmet met een E-coli bacterie, ik hoop dat ze niet ziek wordt)  zijn we huiswaarts getrokken.

Ik kan terugkijken op een prachtige reis, met mooie natuur en gebouwen en leuke lieve mensen, ik ben heel blij met mijn avontuur.

Ik zal zeker nog regelmatig lange fietstochten maken maar ik 3 maanden is wel erg lang, dus voortaan hou ik het korter.

Als afsluiting wil iedereen bedankten voor het volgen van de blog, voor jullie steun en voor alle leuke reakties. In het bijzonder wil Stella en Jean-Claude bedankten voor het zorgen voor de hondjes, zonder hun was het niet mogelijk geweest,  ik wil ook Lan bedanken voor zijn participatie en zijn vrolijk humeur, Ilna voor het mogelijk maken daarvan en het ophalen van Lan, Susan en Nienke voor hun steun in de laatste dagen en het aankomst feestje, mijn kinderen voor de lieve appjes die ik regelmatig ontving waarin ze lieten merken hoe trots ze op mij zijn en natuurlijk Anna voor haar steun en lieve woorden elke avond tijdens mijn tocht door de telefoon, haar bezoek in Montalivet de moeite die ze heeft genomen om mij op te komen halen in Boulogne en natuurlijk voor haar geduld om zolang op mij te wachten.

1. Ivar:
    Goed gedaan An! Nu genieten van je nieuwe huis! X
  2. Anna:
    28 augustus 2018
    En zo is het maar net! X
  3. Hanny:
    28 augustus 2018
    Had al heel leuk geschreven .
    Misschien komt het nog boven water
  4. Janick:
    29 augustus 2018
    Mooi Anja... een prestatie om trots op te zijn en een avontuur om met goed gevoel op terug te kijken. 💋💋
  5. Emmie en Alma:
    29 augustus 2018
    Het was erg leuk om je verhalen te lezen. Een mooi avontuur. Gefeliciteerd hiermee
  6. Tilly:
    29 augustus 2018
    Hi Anja . Met plezier je laatste video bekeken .Ik ben trots op je !!!!
    Hoop je binnenkort weer te zien en te proosten op je geweldige avontuur en je veilige thuiskomst .

liefs Tilly .
  7. Vera:
    29 augustus 2018
    Je hebt een top prestatie geleverd en stapels aan mooie ervaringen rijker. Een bewonderings waardige doorzetster! Het kunnen genieten van onderweg zijn is een mooi kado aan jezelf. Zo doe je dat dus. Welkom thuis!
  8. Hein:
    30 augustus 2018
    Je kunt trots zijn. Machtige prestatie. FF bijkomen en terug naar normaal en dan weer plannenzoals ik jou inmiddels ken. Gaan zeker weer van je horen. Laat het je goed gaan.
  9. Stella:
    2 september 2018
    Un énorme bravo ma sœur !!! Je suis très fière de toi !! Mais je suis aussi super heureuse que tu sois rentrée !! Maintenant repose toi et profite bien de ta nouvelle maison avec Luna et Bibi !! 😍😘