Anna & Anja down under in Australië 3 - 29 april 2018

16 april 2018 - Litchfield National Park, Australië

Na ons touravontuur zijn we de volgende dag een auto gaan huren. We hebben eten en drinken ingeslagen en reden daarna terug richting Litchfield. Onderweg naar ons airbnb-adres vlakbij Batchelor zijn we gestopt bij Berry Springs, een prachtige rustige plek waar we weliswaar vanwege risico op krokodillen niet konden zwemmen, maar onwijs hebben genoten. Nog even zitten kletsen met een paar Australiërs uit het zuiden, en geprobeerd om een heel mooi vogeltje op de foto te krijgen. Waarschijnlijk was het een yellow oriole. In de namiddag kwamen we op de paardenboerderij aan waar we 2 nachten bleven slapen. De boerderij was niet ver van Litchfield. Onze gastvrouw verwachtte ons pas de volgende dag, maar had toch een plek voor ons en zette meteen de koudwaterspa buiten op de veranda aan, waar wij dankbaar gebruik van maakten. Nadat we geïnstalleerd waren, gingen we lekker koken. Het bleek dat het 's avonds ook daar stikte van de insecten. Ze kwamen zelfs onder de ramen door onze huiskamer binnen. We hadden dan ook alle lichten aan. Weer wat geleerd...

De volgende dag bezochten we de Upper Cascades en de Greenant Creek. Om bij het water van de Upper Cascades te komen, moesten we een pittige wandeling doen. Dat viel in de hitte niet altijd mee, rotsachtig pad met los puin en veel klimmen. Gelukkig hadden we eten en drinken bij ons. En alle ontberingen werden beloond met verkoelend water en n prachtige rustplek aan t eind van de wandeling. We moesten daarna wel weer dezelfde weg terug, maar die ging wel makkelijker. Daarna reden we naar Greenant Creek, waar we behalve de kreek ook de behuizing van de mieren met de groene kont hebben gezien en closeups van ze hebben gemaakt. Ze wonen in kleine puntvormige mierennesten ter grootte van een voetbal. We hadden Greenant Creek helemaal voor onszelf, er was niemand anders. Hierna reden we terug naar onze airbnb voor onze laatste overnachting daar.
Die tweede avond hebben we alles maar in het donker gedaan: gekookt, gegeten, tanden gepoetst en vroeg naar bed. In Australië is het vroeg donker, al om een uur of zeven. De douche in onze badkamer was niet zo'n succes. Ook het bed was niet optimaal. Dus met pijn in de rug en vol goede moed reden wij de volgende dag terug naar Darwin. Daar namen we tussen de middag een vlucht naar Cairns voor ons volgende avontuur.

1. Hanny:
    23 april 2018
    Jammer van de incekte ,bed en bad ? Maar gewoon door gaan ,genieten, lijkt mij erg mooi allemaal .
  2. Hein:
    24 april 2018
    Beste dames het kan niet altijd zonneschijn zijn. Enige ontbering mag deel uitmaken van jullie avontuur. Het is weer een bijzondere reis. Als je aan de andere kant van onze aardbol zit loopt het water de andere kant uit.
    Toch voor de komende dagen veel plezier.