Anna & Anja down under in Australië 3 - 29 april 2018

28 april 2018 - Brisbane, Australië

Het was heerlijk om onze laatste dagen in Australië weer met Boris en Tess door te brengen en onze belevenissen met hen te delen. Vrijdag de 27e moesten zij allebei werken. Wij zijn toen Brisbane ingegaan om nog wat rond te kijken en souvenirs te kopen. 's Avonds  bezochten we nog Eat Street, n festijn met allemaal kraampjes met verschillende soorten gerechten, drankjes en toetjes, en live muziek. Heerlijk gesmuld. Daarna deden we nog n drankje in n oranje kroeg waar Hollanders en Aussies uitgebreid Koningsdag vierden met drank en Nederlandstalige muziek. De volgende dag stond Stradbroke Island op het programma. Dit eiland ligt vlak bij Brisbane. Daar vond Anja n pelikaan die wel wilde poseren. Ook zagen we hier onze eerste 'gewone' kangoeroes en koala's. En Anna zag ook nog n paar dolfijnen. We hebben lekker geluierd aan de noordkust en gewandeld in t noordoostelijke deel langs de kustlijn. Wat n indruk maakt die oceaan, die brute kracht tegen de ruige kliffen. Af en toe n paar flinke spetters regen en afgezien daarvan prima weer gehad. Eenmaal weer in Brisbane hadden Boris en Tess een heuse verjaardagstaart voor Anna met kaarsen en een mooie hanger als cadeau. Ze hebben nog heerlijk voor ons gekookt en toen zat t er echt op. De volgende dag vroeg op, Boris bracht ons naar t vliegveld, Tess had al eerder afscheid genomen want zij moest werken. Zo'n 30 uur later stonden we weer op Nederlandse bodem, onwerkelijk, we hadden nog veel langer willen blijven... We hebben het fantastisch gehad en willen zo weer terug.

1. Hanny:
    14 mei 2018
    Wat lekker he ,kind nog even op schoot. Mooie foto's geweldig.