Naar de Pyreneeën en terug

16 mei 2018 - Saint-Quentin, Frankrijk

Zo, er zijn weer een paar dagen voorbij dus het is weer tijd voor een korte update.
Op maandag zou ik tot Doornik rijden, dat is wel gelukt maar uiteindelijk bleken het 11 km meer te zijn dan afhankelijk uitgerekend, het zou al zwaar worden door de heuvels, en het was idd behoorlijk zwaar. Lesje weer geleerd, beter uitrekenen en voor alle zekerheid iets minder km inplannen. Ik ga vanaf nu geen slaap plaatsen meer reserveren, ik kijk onderweg wel of ik iets kan vinden.
Gisteren ben ik Frankijk binnen gereden, de route was redelijk vlak, dus heb ik alsnog 66 km gefietst.
Ik ben op een camping terecht gekomen in Cambrai waar een stel gezellige Engelsen stonden met hun kamper, we raakten aan de praat en zijn gezellig samen gaan eten, daarna mog een drankje en toen ben ik lekker mijn tentje ingedoken.
Vandaag is de eerste echte grote klim dag, er zullen er meer volgen.
Ik heb keurig 50 km uitgerekend om in Saint-Quentin te komen, het zijn er 52 geworden, er zaten echt flinke lange klimmen bij, 5 km per uur omhoog en 36 zelf 40 naar beneden.
Vanaf Doornik rij ik op de weg die ik moet delen met een aantal coureurs, er komt niet veel verkeer langs maar ze rijden wel hard, ik heb dus heel verstandig maar mijn helm opgezet. Het ziet er niet uit, maar ja, daar gaat het even niet om.
In Saint-Quentin zijn geen goedkope Airbnb's te vinden en de camping gaat pas op 1 juni open, ik heb dus lekker een kamer in een hotel genomen, midden in de stad.
Ik ga heerlijk slapen vanacht.

1. Anna:
    16 mei 2018
    Wat n heerlijk avontuur... vooral doorgaan lieverd en lekker blijven genieten, chapeau!
  2. Hanny:
    16 mei 2018
    Je bent al wel opgeschoten . gaat gestaagt ,hotel is wel luxe maar wel even lekker. Stoer hoor ,die bergen .😂😂😇😇👍😍
  3. Emmie en Alma:
    16 mei 2018
    Het is prachtig, ga zo door
  4. Ilna:
    16 mei 2018
    Je hebt het erg naar je zin, hè An? Wat leuk dat je zo makkelijk contact hebt met mensen onderweg. Elke dag een nieuw avontuur, ik kijk uit naar je volgende berichten. Zet ‘m op!
  5. Tilly:
    18 mei 2018
    Geweldig die ervaringen die je opdoet en dat terwijl je pas bent begonnen .Je schrijft geschiedenis .Dapper !!