Anna & Anja down under in Australië 3 - 29 april 2018

9 april 2018 - Fraser Island, Australië

Onze 2e dag stond in het teken van Fraser island. Daar gingen we met z'n vieren het weekend doorbrengen. Boris reed ons naar Hervey Bay, waar onze 4wheeldrive 'Bill' al op ons stond te wachten, awesome! We hadden de boot van 12.30u, 3 kwartier varen, dus lekker op tijd op t eiland. Je kan op Fraser island niet altijd overal rijden vanwege eb en vloed. We kregen n heel schema mee tussen welke tijdstippen we waar mochten rijden. De weg naar ons huisje was nog best n heftig avontuur, waarbij de helft van de eieren achterin de reis niet heeft overleefd. Onderweg even gestopt bij lake MacKenzie, n prachtig meer midden op t eiland met azuurblauw water en n mooi strand. Het weer was nog niet super en we moesten voor de vloed bij ons huisje vlakbij t strand zijn, dus bleven we daar niet lang hangen. Het huisje was gezellig en voorzien  van alle gemakken. Tess en Anna gingen curry maken, genoeg voor twee dagen. Anja en Boris gingen yahtzee spelen. Boris kon haar niet verslaan. Na t eten nog n afzakkertje en toen naar bed, t was n lange dag. De volgende dag gingen we de 75 mile beach route rijden, over de oostkust van het eiland. Onderweg waten er verschillende bezienswaardig heden, zoals n scheepswrak, uitkijkpunt Indian Head en de Champaign pools. Dat was de enige plek waar je in zee kon zwemmen zonder opgevreten te worden door haaien of gestoken te worden door kwallen. We hadden eten voor onderweg mee en hebben heerlijk op t strand geluncht. Het was n geweldige dag met mooi weer. Op Indian Head kwamen we nog n gids tegen die ons vertelde dat de grootste bedreiging voor onze planeet niet de opwarming van de aarde is, en ook niet de luchtvervuiling door het verkeer, maar de grote hoeveelheid koeien en wat zij aan water en voedsel nodig hebben en aan afval produceren voordat er n hamburger bij jou op je bord ligt. 's Avonds weer lekker genoten van de curry, n wijntje en met zijn vieren yahtzee gespeeld. Tess was de grote winnaar, Anja eindigde op de vierde plek. De volgende ochtend was t alweer tijd om t huisje te verlaten: huisje gepoetst en alles weer ingeladen. Lekker teruggereden naar lake MacKenzie en daar tussen de buien door genoten van de bounty sfeer. Op t eiland zijn er dingo's, die je niet mag voeren of aanhalen omdat ze anders overlast geven. Bij lake MacKenzie mag je daarom geen eten meenemen naar t strand. Er was n aparte plek weg van t strand waar je achter n hek aan picknicktafels kon eten. Toen we daar zaten te eten, kregen we visite van een soort leguaan, die we ook maar niet hebben gevoerd. De laatste etappe terug naar de boot was nog heftiger dan op de heenreis, maar we waren er op tijd. Eenmaal terug op t vasteland moesten we naar een wasstraat om de auto helemaal schoon te maken, lees: zand en moddervrij. Daar zijn we nog best wel even mee zoet geweest, toen we de wasstraat eenmaal hadden gevonden... En toen nog n lange rit terug naar Brisbane, met n tussenstop bij de Mac. Thuis nog samen n wijntje gedronken en alvast afscheid genomen van Boris, die de volgende ochtend vroeg voor zijn werk naar Melbourne vloog. Wij gingen die dag nog even Brisbane in met Tess. Wat gewinkeld, de botanische tuin bezocht en via south bank weer terug. Tess heeft nog heerlijk voor ons gekookt en ons daarna naar t vliegveld gebracht voor onze vlucht naar Darwin die avond. Het samen zijn met Boris en Tess was ontzettend gezellig en had nog langer mogen duren. Het is nog geen echt afscheid. We zien elkaar  aan t eind van onze reis opnieuw n paar dagen. Zo kunnen we mooi bijkletsen voordat wij weer naar NL vliegen.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hein:
    16 april 2018
    Super dames. De omge ving ziet er mooi uit en jullie ook. Geniet van alle indrukken nen belevenissen.
    Gr. Hein.
  2. Hanny:
    17 april 2018
    Wat een belevenissen ,prachtig .
    Jullie gaan goed ,kan je zien.
    Heerlijk ,mooie blog.
    Hou vol zo