Naar de Pyreneeën en terug

9 mei 2018 - Dordrecht, Nederland

Gisteren geen zin om te schrijven, dat zal wel vaker gebeuren. Nu dus wel een update. Mijn eerste nacht in de tent was een beetje afzien, midden in de nacht wakker geworden door de kou, even mijn trui.aan en toen begonnen de vliegtuigen over mijn tent te vliegen, bleek dat de camping vlakbij Zwanenburg lag, niet bij stil gestaan natuurlijk. Op tijd er uit dus, moest nog van alles doen, eerst koffie zetten, oeps geen vuur bij me, even aan iemand vragen dus. Vlak bij stond een stel, ook op de fiets, het waren Fransen, toeval bestaat niet, ze gaan naar de noordkaap, ze willen er voor 15 augustus zijn anders wordt het te koud, vuurtje geleend, toen nog mijn binnenband vervangen ivm met het lek van de vorige dag inpakken en naar een fietsenwinkel o.a. om een nieuwe pomp te halen en een nieuw busje spul om je band in nood gevallen te repareren en te vullen. Dat spul had de fietsenmaker niet, maar wel ander spul die je preventief in je band kan spuiten. Ik dacht, dat is handig, nooit meer een lekke band, vlak voor het inspuiten las de fietsenmaker nog even de gebruiksaanwijzing, het bleek alleen geschikt voor banden zonder binnenband, pfffff net op tijd mijn banden gered.
Dus alleen een superpomp gekocht die ook nog licht en klein is, helemaal goed.
Nog even 2 nieuwe fiets boekjes van de route kopen, de vorige zijn ergens in een doos geraakt, lunch kopen en uiteindelijk dus pas om 12.30 bij de Hagestraat nr 10 waar de route naar Santiago De Compostela begint..
Mijn GPS aangezet, want daar staat de hele route op en gestart.
Na ruim een half uur rondjes te hebben gereden en zeker een extra 5 km, eindelijk Haarlem uit. Dit zal een teken zijn dat de GPS regelmatig de weg kwijt is, Google maps helpt dan gelukkig.
Het fietsen gaat lekker, het is wel erg warm en heb vandaag dus maar mijn pet en zonnebril opgezet, meer drinken is ook een goed plan, gisteren toch wat last van hoofdpijn.
Na een km of 20 even gestopt op een mooi schaduw rijk plekje om mijn broodje op te eten. Ik had het plan om daar een foto van te maken, maar als ik de timer aanzet dan gaat mijn telefoon filmen ipv foto's maken, het grappige is dat het een heel snel filmpje is, lekker makkelijk als je MB's wil sparen, kijk maar even onder video's, een soort Laurel en Hardy.
Even later, terwijl ik weer lekker aan het fietsen ben, heb ik weer een lekke band, shit dus, dezelfde band, er moet dus toch iets in de buitenband of de velg zitten.Gisteren wel de binnenkant van mijn buitenband nagekeken maar niet de buitenkant, er blijkt een steentje in te zitten, die steeds onderdruk door de band heen duwt. Band geplakt, nieuwe pomp gebruikt en rijden maar.
Uiteindelijk rond 18.30 en 55 km verder ben ik in Zoeterwoude en besluit ik daar op een boerderij camping te overnachten. Anna is ook nog even gekomen want die moest vanuit Brabant naar huis, nog even samen gegeten en toen mijn tent in, deze keer prima geslapen, en wakker gemaakt door de vogeltjes.
Ontbijtje gemaakt, alles weer ingepakt en om 11 uur gaan rijden, dat moet eerder kunnen, hoor ik jullie denken.
Voor vanavond heb ik een kamer van Vrienden op de fiets in Dordrecht gereserveerd, 51 km als het goed is, deze keer geen lekke band, maar wel een GPS die niet weet waar ik naar toe moet en dus 4 km omgereden. De route viel 100% mee, ik had niet verwacht dat dit deel van Nederland zo mooi zou zijn, en er wonen ook hele leuke mensen.
Tegen 12.30 was het tijd voor lunch, ik had geen boodschappen gedaan en toevallig reed ik op dat moment langs een druk terras aan het water, ik stop en ga op zoek naar een lege tafel toen een man mij vroeg of ik bij hem en zijn vrouw wil komen zitten. Dat wil ik wel, dus hebben wij ruim een uur zitten lunchen en over mijn reis gepraat en over mijn LHBTI vlag. Het was super gezellig, dit maakt het reizen zo leuk.
Nu zit ik op mijn kamer in Dordrecht en ga ik lekker in een zacht bed slapen.
Morgen staat er een hele lange dag op het programma, ik ga dan de grens over en ik heb. een AirBnB geboekt in Zoersel dat is 81 km hier vandaan, dat was niet helemaal de bedoeling, maar er was niets anders.
Wordt dus vervolgd.

1. Ineke:
    10 mei 2018
    Succes met je 81 km!! Lijkt me een stevige rit.
  2. Guy:
    10 mei 2018
    Ik volg je op de voet Anja, wat een fantastische onderneming ga je maken, heel veel plezier onderweg, echt iets voor jou.en die verhalen ik geniet ervan en herken ook veel in je ....groetjes Guy
  3. Hanny:
    10 mei 2018
    Wat een lang verslag, je kan een reis boek schrijven ,mooie belevenis.
    Geniet ervan . Geen lekke band meer.
    Blijf je volgen ,erg leuk
  4. Anja:
    10 mei 2018
    Dank je wel Guy, erg leuk dat jij mij volgt.

Natuurlijk iedereen ook bedankt voor jullie steun en aanmoedigingen.