Naar de Pyreneeën en terug

16 juli 2018 - Saint-Michel-en-l'Herm, Frankrijk

De problemen blijven zich opstapelen.
Gisteren bij aankomst op de camping in Saint-Michel-en-l'Herm, nadat ik natuurlijk Frankrijk wereld kampioen heb zien worden, besloot ik de fiers te controleren op loszittende bouten en moeren, het fietspad over de 50 km die ik die dag heb gefietst was niets anders dan een karrespoor met enorm veel gaten en stenen, bijna niet doorheen te komen, dus was er aardig wat los getrild, maar wat nog veel erger was is dat er een spaak gebroken was in mijn achterwiel, het nieuwe wiel met nieuwe motor.
Op het achter wiel zit natuurlijk al mijn bagage en ik zelf voor een groot deel en dan komt dasr ook nog de motor bij, die ook behoorlijk wat spanning op het wiel zet elke keer dat hij aanzet. Omdat deze motor kleiner is in diameter dan de vorige, zijn deze spaken langer dan de vorige en dus ook kwetsbaarder.
Ik zag op internet dat in het volgende dorp een fietsenmaker zat die gelukkig op maandag open was dus uk besloot hem vanmorgen op te zoeken voor het vervangen van mijn spaak, het is namelijk niet handig om door te rijden met een gebroken spaak, je krijgt een slag in je wiel en de andere spaken gaan daarna ook snel kapot.
De fietsenmaker had jammer genoeg niet de juiste spaak en kon er bij zijn leverancier ook niet aankomen.
Ik heb dus bij de motor leverancier een set nieuwe spaken besteld , met een beetje geluk komen die donderdag aan bij de fietsenmaker.
Ik zit dus een aantal dagen vast op deze ( niet onaardige) camping, ik was liever doorgereden, maar dat was dus niet mogelijk.
Om te voorkomen dat ik de komende tijd nog veel meer gebroken spaken krijg, heb ik gelijk maar een karretje besteld voor achter de fiets, daar ga ik mijn bagage indoen, dat is minder belastend voor het wiel. Op sommige stukken met hekjes en zo zal het lastiger zijn maar dat zie ik dan wel.
Nu maar duimen dat het daarmee opgelost is en dat ik nog op tijd in St Brieuc ben om Lan te ontvangen, maar ik heb 2 dagen voorsprong op mijn schema, dus ik verwacht dat het wel moet lukken als ik iets meer km kan maken met mijn nieuwe motor.

Duimen jullie mee ....... Ik heb ook maar een paar foto's gemaakt.

1. Hein:
    16 juli 2018
    gaat zeker lukken veel duimen van deze kant
  2. Hanny:
    16 juli 2018
    Wat een toestand, maar leuk om met Len verder te gaan ,maar zo ver is het nog niet.gelukig heb je 2 dagen voorsprong .je bagage wordt zo zwaar van de souveniertjes , ??
    Geniet van de paar dagen vrij. Komt vast wel goed😇😇
  3. Anna:
    16 juli 2018
    We duimen allmaal met je mee lieverd, maak nu van de nood maar een deugd, even rust, zon, zee en strand...
  4. Ineke:
    16 juli 2018
    Anna heeft helemaal gelijk, gewoon genieten van je verplichte rust.
  5. Emmie en Alma:
    17 juli 2018
    Ook van hieruit de duimen en hopen dat het allemaal lukt ( zal toch wel). Geniet er maar van