Naar de Pyreneeën en terug

9 augustus 2018 - Saint-Malo, Frankrijk

Na Malestroit op de camping moest ik nog 1 dag langs het kanaal van Nantes naar Brest voordat ik afsloeg richting St Brieuc.

Volgens mijn onderzoek was er een fiets route die langs een riviertje ging waardoor ik min of meer 60 km van de 90 redelijk vlak zou fietsen, jammer genoeg kon ik de bordjes van de fiets route V8 niet vinden en heb ik op die dag mijn eerste flinke klimmen mogen ervaren met mijn nieuwe motor.

Het bleek goed te doen en uiteindelijk was ik al op vrijdag 3 augustus in St Brieuc, 2 dagen eerder dan verwacht. Ik ben dus op zoek gegaan naar een camping en vond er 1 niet al te ver van de Air bnb waar ik met Lan zou verblijven.

Volgens de eigenaar van de camping was alles praktisch vol en kon ik voor 2 nachten op een stukje gras langs het pad staan, het stukje gras liep een beetje schuin en ik lag wel erg dicht bij het pad waardoor, toen er s'nachts een auto over de camping reed, ik het gevoel had dat hij zomaar over mijn hoofd zou kunnen rijden. Ik heb de volgende dag mijn lichtgevende bandjes aan mijn tent gebonden voor de zekerheid.

Op zondag middag ben ik naar onze Airbnb gegaan waar ik heel lief door Severine en Mike, de verhuurders, werd uitgenodigd om mosselen mee te eten.

Ik greep deze gezellige kans direct aan want ik begin het alleen zijn wel een beetje zat te worden.

De volgende dag was Lan er en hebben we gezellig samen bij gepraat onder het genot van en glaasje cider.

Omdat Lan een huur fiets heeft en we nog moesten uitvinden hoe hij zou bevallen hebben we voor de eerste dag een hele korte etappe gepland, 26 km maar.

Na ons vertrek begon het vrij snel te regenen en dus zijn we heel snel in een Carrefour gaan schuilen onder het genot van een kopje cappuccino.

2 uur later was het eindelijk droog, dus wij weer op pad. Dat was van korte duur, na een half uur fietsen begon het te storten met onweer en hagel, en nergens een plek om goed te schuilen behalve een paar bomen.

Na 45 minuten uiteindelijk toch maar verder gefietst en het bleef gelukkig droog.

Zo een dag hebben we vandaag weer gehad, we hebben tot 12.30 gewacht om te vertrekken tot het droog was, maar na 30 minuten fietsen begon het weer te hozen en zijn we in een café restaurant gaan schuilen.

De paar dagen die wij samen hebben gefietst zijn tot nu toe ook goed voorzien van flink klim partijen, en dus ook regenbuien, maar zoals op de foto's te zien is we hebben toch de grootste lol.

Lan maakt veel foto's en filmpjes, dus nu kunnen jullie het ook bijna live meemaken.

1. Hanny:
    10 augustus 2018
    Nou je bent niet meer alleen ,stoer hoor jullie door de regen.
    Mooie foto’s hoop dat jullie goed blijven gaan .
    En genieten maar. Heerlijk.
  2. Hanny:
    10 augustus 2018
    En wat een kleurrijk geheel fietsend door de stad.
    Fantastisch ,vast veel bekijks .
    Je bent ook uniek.
  3. Tilly:
    10 augustus 2018
    Wat een gezicht jou zo te zien fietsen door de volle straten.
    Dat zullen die mensen ook niet elke dag zien. Ik ben benieuwd wie die man is .Hoe dan ook jullie hebben t heel leuk samen .Ik wens je nog veel goede ervaringen .