Naar de Pyrénéen en terug

31 juli 2018 - Malestroit, Frankrijk

Sinds de laatste update ben ik weer aardig wat dagen verder en dus ook weer behoorlijk wat kilometers verder.

Het totale aantal is nu 2730.

Na mijn boomhut ervaring ben ik nog op veel verschillende campings geweest in verschillende prijs categorieën. Op 1 camping moest ik 27 euro betalen terwijl ik op de andere camping maar 6.20 betaalde terwijl op beide campings een zwembad was en ook animatie in de avond aanwezig was. Op de camping a 27 euro was een optreden van een Franse zangeres die absoluut goed kon zingen, dus dat was wel de moeite waard.

Na een stukje langs de Loire te hebben gefietst kwam ik in Nantes aan, daar heb een paar uurtjes rond gekeken en verkoeling gezocht in een park om aan het eind van de middag door te fietsen naar de Air BnB die ik voor die avond had geboekt.

Dat was wel weer een keer lekker om in een echt bed te slapen. Het smaakte naar meer, maar de volgende dag toch maar weer gekampeerd in Blain.

Die dag begon ik aan het laatste stuk van de Velodyssee, (volgens de boekjes het eerste stuk, maar ik doe hem andersom). Dit stuk volgt bijna geheel het Kanaal van Nantes naar Brest, het klinkt saai maar dat is het allerminst. De natuur is heel wisselend en de verschillende sluizen en bruggen geven behoorlijk wat afleiding, vooral de bruggen zorgen voor zware momenten. Ondanks de ondersteuning, zijn de korte, hele steile klimmetjes om over de weg te gaan bij de bruggen over het kanaal onmogelijk fietsend te doen, er ligt erg veel grind op het pad waardoor mijn achterwiel door slipt, daarbij zitten er rare scheuren in het pad waardoor het niet mogelijk is om recht omhoog te gaan en als laatste is er boven aan het pad een soort trede waar ik overheen moet voor dat ik op de weg kom. Een weg die vaak behoorlijk druk is, waardoor stoppen onvermijdelijk is. Om deze obstakels te overwinnen het ik 3 keer mijn hele stoet naar boven moeten duwen, wat ook geen gemakkelijke opgave was omdat ook mijn schoenen uitgleden op het grind. Uiteindelijk, op advies van Anna ,  de volgende 2 bruggen, mijn aanhanger afgekoppeld, naar boven gebracht, en toen met de fiets naar boven, dat ging gelukkig wel fietsend.

In Blain aangekomen bleek dat er veel fietsers waren op de camping, ik heb die avond leuk met Marc en Carol uit Engeland zitten kletsen en aangezien ze niet echt begrepen welk probleem ik had met de bruggen, en zij de route andersom deden , nam ik aan dat het op de volgende stukken beter te doen was, dat bleek idd te kloppen, na die 5 bruggen van de eerste dag heb ik geen probleem bruggen meer gehad.

Volgens de weersvoorspellingen zou het gaan regenen op zondag dus besloot ik 2 nachten in Redon te blijven aangezien ik alweer een weekje aan het fietsen was kon ik wel een rust dag gebruiken.

De ontvangst bij Françoise in de Air BnB in Redon was meer dan hartelijk en we hebben heel wat af gekletst die avond. Later kwamen 2 Nieuw Zeelanders, Mike en Ruth, ons gezelschap houden aan de keuken tafel, ook zij waren aan het fietsen en zij gingen uiteindelijk naar Montpellier in 23 dagen, maar ze wilde ook een paar passen in de Pyreneeën beklimme. Gekkenwerk!!!!

Zondag heeft het idd de hele dag geregend, dus ik was erg blij met mijn keuze om een dagje te blijven. Op maandag zou het weer opknappen maar dat was in de ochtend nog niet echt het geval, toch zijn Françoise en ik nog even naar de markt gegaan en hebben we nog samen geluncht. Omdat het weer nog dreigend bleef stelde Francoise voor dat ik nog 1 nacht zou blijven zonder te betalen nadat ik haar had uitgenodigd om in Zandvoort te slapen als ze een keer in Nederland zou zijn. Na enige twijfel nam ik haar aanbod aan, en zo kwam het dat ik 2 rust dagen nam.

De nieuwe route die ik neem om op tijd bij Lan in St Brieuc te komen zorgt er voor dat ik rustig aan kan doen, dus dat is wel fijn.

Nu ben ik weer onderweg en het weer is ook stukken beter en kamperen is ook weer Ok.

Onderweg veel leuke dorpen en mooie natuur, dus weer genoeg foto's voor op de blog.

1. Lan:
    1 augustus 2018
    Nog een paar dagen! Heb er zin in!
    Tot snel xxxxx
  2. Anna:
    1 augustus 2018
    Zet m op lieverd, en straks heel veel plezier samen met Lan! XXX
  3. Emmie en Alma:
    1 augustus 2018
    Weer zo'n heel verhaal pfff. Nog veel plezier. Wanneer kom je weer thuis trouwens??
  4. Hanny:
    1 augustus 2018
    Zeker weer. Olie foto’s .En als Anne er niet was om te zeggen dat de achterkant los moest ,was je nu nog bezig ?maar alles lukt verder goed. Houden zo. Genieten.
  5. Hanny:
    1 augustus 2018
    Moet zijn mooie foto’s ,en geen Olie foto’s .
  6. Tilly:
    2 augustus 2018
    Weer een leuk verhaal en ….mooie foto s
  7. Hein:
    3 augustus 2018
    gaat goed komen. Inspanning is ook genieten.