Naar de Pyreneeën en terug

26 mei 2018 - Candé-sur-Beuvron, Frankrijk

Het is alweer een week geleden, hebben jullie het zolang uit kunnen houden zonder nieuws van mij?
Ik leef nog en alles gaat goed, ik merk ondertussen dat ik wat kms in de benen heb, ik ga tijdens het fietsen mijn knieën een beetje voelen, een soort vermoeidheid, geen enrstige pijnen, maar gewoon een beetje stijf.
Ik ben de laatste tijd wat meer aan het kamperen, daar ben ik in de ochtend ook wat stijver van, maar ik slaap goed, de nachten zijn niet koud, en ik zoek fijne campings uit , als het kan met zwembad, het weer is wel wisselvallig maar het is wel warm.
Afgelopen dinsdag voor het eerst een tijd in de regen moeten fietsen, daar kan ik niet echt van genieten, helemaal niet als ik in de avond de tent in moet, maar het hoort er natuurlijk wel een beetje bij als je 4 maanden gaat fietsen.
Maandag avond heb ik een ex collega Richard bezocht, dat was erg gezellig (tres sympa) we hebben heerlijk gegeten en gepraat over andere ex collega's en over het leven na het werk. Hij is zelf een paar maanden na mij vertrokken. De volgende dag zou ik naar Estampes fietsen, dat zou 38km zijn, ik vond het wel een beetje kort. De toevallige ontmoeting met de Nederlander Henk uit Bergen op Zoom hielp mij om de beslissing te nemen door te rijden tot Mereville. Hij gaat wel helemaal naar Santiago en MOET er 15 juni zijn om zijn vlucht te halen. Hij fietst dus 100 km per dag, wat heb ik het dan relax!! Helemaal goed!! Het was per toeval zo dat wij elkaar na Estampes, waar ik dus even op mijn gemak het stadje ging bezoeken, nog 2 maal teggenkwamen, en dat het ook enorm begon te hozen, ik dacht, misschien had ik toch in Estampes moeten blijven. Maar goed, uiteindelijk toch in Mereville op de camping geslapen en de volgende ochtend, met een natte tent, door gereden naar Orleans. Onderweg mijn tent laten drogen want het was prima weer ondertussen, het was een heerlijk stukje rijden op hele rustige wegen.
Vlak voor Orleans brak mijn telefoon houder van de action af, dus ging ik naar de fietsenwinkel toe waar Anna en ik vorig jaar snelbinders hebben gekocht. Zij hadden een prima houder die tevens ook een waterdichte hoes was
De houder moest met een soort elastische bandjes aan mijn stang vastgemaakt worden.
De houder geïnstalleerd en een hapje gegeten en toen toch weer door de regen naar mijn slaap adres, met lekker bed, eigen badkamer en enorm ontbijt.
Onderweg bleek ik al 1 bandje kwijt te zijn, dus de volgende ochtend terug naar de fietsenwinkel die een meer permanente oplossing bood met tieraps.
Daarna weer met heerlijk weer langs de Loire fietsend was goed te doen.
Weten jullie trouwens, dat ik sinds mijn vertrek uit Nederland alleen maar wind in de rug heb?
Onderweg een leuk stel Nieuw Zeelanders tegengekomen, ook op de fiets, ze fietsen elk jaar een paar weken in Europa, ze laten hun fietsen bij een vriend in Frankrij staan en nemen elk jaar een andere route.
De camping waar ik toen terecht kwam leek prima, met binnen en buiten zwembad, maar jammer genoeg was de douche koud en s'nachts kwam er elke halfuur een goederentrein langs, ik ben de volgende dag toch doorgereden, ondanks dat ik wel toe was aan een rustdag.
Ik zou die dag bijna 70 km fietsen waarvan ik dacht alleen maar plat, ik nam voor het gemak de route die met bordjes (Route du Val de Loire) aangegeven staat, dat was een vergissing, het was helemaal niet plat, ik was moe en tot overmaat bleken mijn darmen een beetje van streek. Nu wil het toeval dat ik een engeltje op mijn schouder heb zitten en die zorgt dan dat op dit soort momenten er een geweldige camping op de route ligt. Ik heb meteen voor 2 nachten geboekt en daar zit ik nu, lekker op het terras van het zwembad met een Panache heerlijk van mijn vrije dag dit verhaal te schrijven.
Gisteren nog heel gezellig met een Fransman zitten eten, deze fiets ook op een trike maar dan van het merk Ice, hij heeft er een kapje op tegen te regen en de zon, niet zo gek voor mij tzt. Het vangt natuurlijk wel meer wind, maar wel fijn ook tegen alle vliegjes die onderweg , met name langs de Loire in mijn ogen, neus en oren gaan zitten, de oplossing die ik nu heb is nogal warm en ziet er een beetje raar uit. (Zie foto)

Morgen ga ik weer verder richting Tours, ik heb opnieuw een Airbnb geboekt waar ik met Anna vorig jaar ook ben geweest, ik hoef dus maar 42 km, maar dat maakt niet zoveel uit, ik heb de tijd en dus doe ik het nu even rustig aan.
Na Poitiers staan er aardige klimmen op het programma, dus nu even een paar korte dagen om krachten en knieën te sparen.

Ik heb ook een korte video geplaatst, et duurt even voor dat ik langs kom maar het is wel leuk(vind ik). ;-))

1. Guy:
    26 mei 2018
    Ha Anja Tours is toch al weer zo,n 650 km vanuit Nederland dus je begint aardig op weg te raken en ik lees dat je erg geniet blijft dat lekker doen en heel veel succes verder met deze mooie uitdaging, liefs Guy
  2. Ivar:
    26 mei 2018
    Ziet er leuk uit, ouwe reiziger! X
  3. Hanny:
    26 mei 2018
    Leuk ook de hunebedden ??
    Je schiet al lekker op ,gaat goed.
    Je antie incekte vermomming is ook goed. Je blijft het leuk vinden ,ondanks de regen af en toe . Succes
  4. Anna:
    26 mei 2018
    Hoi kanjer, ik vind je geweldig, ga zo door! 👍😘
  5. Stella:
    26 mei 2018
    Je me régale toujours autant avec tes magnifiques photos !! Bonne route ma sœur !! 😘😘
  6. Tilly:
    30 mei 2018
    wat mij opvalt ,is dat je zo geniet !!
    Geweldig !!
    Ga zo door...en die knietjes ?
    Komt ook wel goed.....