Anna & Anja down under in Australië 3 - 29 april 2018

14 april 2018 - Nationaal park Kakadu, Australië

De 2e dag van de tour reden we na t ontbijt een klein kwartier om vervolgens op een bootje te stappen voor een Yellow water cruise. We gingen de Alligator rivier op die dwars door de Yellow water billabong loopt. We waren nog maar 10 minuten onderweg toen de eerste zoetwaterkrokodil uitgebreid voor ons ging poseren. Daarna zagen we een grote groep kakatoes hoog in de bomen en meerdere ooievaars en aalscholvers op de grond. Ook zagen we een slang in t water en later het silhouet van een grote schildpad. Na afloop van deze watercruise lunchten we in the middle of nowhere in de open lucht bij Kombolgi Creek. De lunch bestond steeds uit wraps of brood met kaas, ham, tomaat, komkommer, sla, tonijn uit blik en bietjes uit blik. We hadden liters water aan boord, ijsblokken die langzaam smolten in n koelkast in de aanhanger. In de bus zelf hadden we n grote ton water met een tapkraan die gids Kate steeds bijvulde. Na de lunch reden we naar Yurmikmik waar we naar Boulder Creek konden klimmen. Daar hebben we heerlijk gepoedeld tussen de stenen en rotsblokken. Anja kon zich hier helemaal uitleven met haar op Schiphol gekochte nep-Gopro, waarmee ze in en onder water foto's en filmopnamen kan maken. Ongelofelijk trouwens dat er in zulke hooggelegen watertjes, die in 'the dry season' (de Australische winter van mei tot oktober) droog komen te staan, gewoon kleine garnaaltjes leven. Na dit avontuur vertrokken we naar Mount Bundy, een boerderij waar we gingen overnachten. Er liep een oude buffel, er waren pauwen, wallabies en paarden. De andere deelnemers sliepen wederom in n permanente tent, wij in n kamer in een soort guesthouse waar we die nacht de enigen waren. t Was weer lekker warm en ook bij ons stikte het van de insecten. Die avond was het met de groep heel gezellig. Er was een bar waar we flessen wijn konden kopen en zo kon het gebeuren dat wij twee samen twee flessen wijn leegdronken. We hebben als roosjes geslapen die nacht. Toen we de volgende ochtend wakker werden, lagen onze bedden vol met hele kleine vliegjes. Niks van gemerkt.