Anna & Anja down under in Australië 3 - 29 april 2018

13 april 2018 - Darwin, Australië

In de nacht van 9 op 10 april kwamen we bij ons airbnb slaapadres aan. Een moderne woning met zwembadje in de voortuin in een buitenwijk van Darwin, Fanny Bay. Verhuurster Kate stond ons al op te wachten. Hele snelle rondleiding, daarna gauw naar bed. De volgende dag te voet de buurt verkend. Supermarkt en bakker waren op loopafstand, dat kwam goed uit. Daar vlakbij ontbeten op n pleintje met informatieborden over o.a. de eerste piloten die van Engeland naar Australië vlogen. Toen begon t ineens gigantisch te plenzen, dus maar even geschuild daar. We zijn verder gelopen richting het centrum van Darwin. Uiteindelijk toch maar de bus gepakt, want t was best n end. Genoeg winkels daar, grote supermarkten, restaurants en een VVV. Eerst te voet en de volgende dag per fiets hebben we Darwin verkend. Op diverse plekken zie je zwervende Aboriginals, vaak in groepjes, en vaak onder invloed van drank of het snuiven van brandstof. Droevig. Op een gegeven moment kwamen we op Mindil Beach terecht, n heerlijk zandstrand aan zee. Anja had op het informatiebord gelezen dat we daar de zee in konden, dus dat hebben we gedaan. Heerlijk warm zeewater, en gek genoeg niemand anders die de zee in ging, zelfs een groepje stoere jingens niet. Later bleek dat het hier net als op veel andere zeestranden niet veilig was om te zwemmen, vanwege krokodillen en dodelijke kwallen. Voor ons liep t gelukkig goed af, maar een van die jongens had wel een kwallenbeet. Dat doen we dus niet meer. Op 12 april verhuisden we van de airbnb naar n hotel in t centrum, zodat we vandaar makkelijk konden worden opgepikt voor een driedaagse tour naar Kakadu en Litchfield, twee nationale parken hier.

1. Lan:
    16 april 2018
    Weer leuk om zo bij te blijven! Dikke xx
  2. Ineke:
    16 april 2018
    Ja, met dieren in Australië valt niet te potten. Het gekke is dat mijn hond dagelijks in zee sprong en dat twee jaar overleefd heeft. Ik heb het haar voor de zekerheid toch maar nooit nagedaan.
  3. Ineke:
    Spotten, bedoelde ik uiteraard in de 1e regel van bovenstaand verhaal. Sorry
  4. Hanny:
    17 april 2018
    Die krokodil , leek mij wel wat ?
    Zonder geluk vaart niemand wel ??